Stap in de kinderwereld bij Doomijn!

‘Stap in de kinderwereld en verwonder je’. Dat is waar Doomijn in gelooft én wil uitstralen naar ouders en kinderen. Als geen ander creëren zij een wereld waarin het kind-zijn centraal staat. Zij maken het leven mooier door kinderen en volwassenen de kracht van spelen bij te brengen. 

En juist daarom is met het ontwikkelen van de nieuwe identiteit gekozen voor een dynamische identiteit. Iets wat meebeweegt, opvalt en echt eruit springt! En waar vooral is gekeken naar de belevingswereld van kinderen. Want zeg eens eerlijk, zo lang mogelijk kind blijven: dat willen we toch allemaal?

Highlights

  • Opdrachtgever

    Doomijn Kinderopvang

  • What we did

    Strategie
    Concept
    Rebranding
    Website
    Online publicaties
    Print

  • What we loved

    Tijdens het ontwerpen zelf weer een duik in de kinderwereld nemen

Van merkverhaal naar visuele identiteit

Wat speelt zich af in de wereld van een kind? Welke kleuren en welke vormen spreekt hen het meeste aan? Met het bedenken, creëren en ontwerpen van de nieuwe merkidentiteit hebben we letterlijk een laag over de werkelijkheid heen gelegd om ouders de wereld te laten zien vanuit de ogen van het kind. 

We hebben gekeken naar het merkverhaal, gevoeld en geluisterd naar wat voor ouders en kinderen belangrijk is en dat omgezet in een visuele merkidentiteit.

Stijl, logo en illustraties
Bij het creëren van de stijl, het beeldmerk, het logo én alle illustraties hebben we gebruik gemaakt van basisvormen die altijd door kunnen blijven ontwikkelen. Is het een giraffe? Een pauw? Of toch een olifant? Het kan allemaal met een set basisvormen en kleuren. Het mooiste is dat kinderen er ook zelf mee aan de slag kunnen om hun eigen beestjes te ontwikkelen. Noem het fantasiebeestjes of verwondervondsten: het is in ieder geval gemaakt om in de fantasie én in de kinderwereld te stappen. 

Online publicaties
Voor alle praktische tips, inspiratie en persoonlijke verhalen maken wij regelmatig online publicaties voor Doomijn Kinderopvang. Van magazines over de zwangerschap tot aan doelgroepgerichte magazines over baby’s, peuters en kleuters: alle pedagogiek wordt in zo’n online magazine op een interactieve manier weergegeven. Het leest makkelijk weg doordat het op zowel desktop als mobiel goed te lezen is. Dé manier dus om ouders te laten zien dat Doomijn zoveel meer is dan alleen kinderopvang. 

‘Doomijn blijft je verwonderen’

Samen voor iedereen

Almere College is en staat voor openbaar onderwijs. Een ontmoetingsschool voor iedereen en met iedereen. Met zes samenwerkende scholen in Kampen en Dronten is er een passende plek voor ieder jong mens. Zes scholen met dezelfde passie, maar een eigen uitstraling. Tijd dus voor een rebranding en één gezamenlijke nieuwe kleurrijke stijl om mee te shinen!

Highlights

  • Opdrachtgever

    Almere College

  • What we did

    Strategie
    Concept
    Rebranding
    Website
    Online publicaties
    Print
    Content

  • What we loved

    Al het enthousiasme van de jongeren om samen aan deze nieuwe stijl te werken

Merkidentiteit

Vanuit die positionering en het merkverhaal hebben we de nieuwe merkidentiteit ontworpen. Met onder andere een nieuw logo, knallende kleuren, fotografische hoogstandjes en dynamisch inzetbare elementen die het Almere College laat stralen.

*Shine*

Het enthousiasme van de jongeren om samen aan deze nieuwe stijl te werken was fantastisch!

Offline & online

Naast alle offline middelen zoals het strategisch beleidsplan en de schoolgidsen gingen we ook online aan de slag. Maakten een toffe online publicaties voor groep 8 en een website om een goede eerste indruk aan de toekomstige leerlingen van het Almere College te geven.

Gadgets, gadgets en nog meer gadgets

Toen de stijl eenmaal stond mochten we aan de slag met alle gadgets. Van voorlichtingsavonden, diploma uitreikingen tot studiedagen. Voor leerlingen, ouders, leerkrachten, van nu of die van de toekomst.

Tintengroep – Sterk in sociaal werk!

De Tintengroep is sterk in sociaal werk. Zij helpen inwoners in Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen en Overijssel om in een kwetsbare periode in hun leven op eigen kracht hun situatie te verbeteren.  Dit doen ze door mensen handvatten aan te reiken die zij nodig hebben om tot een oplossing te komen. Ze proberen hierbij altijd het sociale netwerk –gezin, buren, vrienden- van de hulpvrager in te zetten. Want samen bereik je meer dan alleen! 

Highlights

  • Opdrachtgever

    Tintengroep

  • What we did

    Strategie
    Concept
    Rebranding
    Print

  • What we loved

    De uitdaging om diversiteit creëren

Van ontwerp naar impact: visuele identiteit van Tintengroep

Maar wat bewerkstelligen sociaal werkers van tintengroep nu eigenlijk? Hoe doen ze dat en welke kennis, vaardigheden, waarden en professionele vermogens gebruiken ze daarbij? Om daar antwoord op te geven hebben zij drie jaar geleden het onderzoek ‘Het geheim van sociaal werk’ gestart. Een gedegen onderzoek onder drie doelgroepen: eigen sociaal werkers, klanten en ketelpartners. 

Een meerjarig onderzoek waarbij die visie en missie van Tintengroep zowel intern als extern steeds meer duidelijk werd. Maar de vraag bleef: hoe geef je dat visueel weer? Hoogste tijd voor de vonkjes van Beeldprikkels! 

De kracht van Rebranding
Tintengroep is een maatschappelijke, warme en sociale organisatie. Het logo van Tintengroep bestond al, maar wij mochten wel de verdere doorontwikkeling doen in onder andere de illustratiestijl. Een rebranding is geboren! Om het gevoel van Tintengroep over te brengen is er gekozen voor een persoonlijke identiteit. Iets wat dichtbij staat, waar je onderdeel van wil zijn. Met mooie rondingen en warme kleuren. Je kijkt er naar, maar het voelt alsof je er letterlijk bij in zit. Gemeenschappelijk, maatschappelijk: dát is Tintengroep.

Dat vraagt om een middel!

Voor Tintengroep hebben we diverse middelen mogen ontwikkelen: korte animaties, posters en infographics. En heb je het werkboek al gezien? Daar wordt in tekst en beeld uitgelegd wat het geheim van sociaal werk is, en nog veel belangrijker: wat hun toegevoegde waarde is voor de maatschappij. Tot op de dag van vandaag creëren wij de mooiste ontwerpen wat zorgt voor impact. En wie wil dat nou niet?