Welkom in Zwolle: Dé bruisende stad waar het leven gevierd wordt!

Zwolle als dé beste plek om avonturen te beleven door kunst en cultuur, de leukste restaurants of te shoppen? Dat wisten wij natuurlijk allang, maar hoe overtuig je de rest van Nederland? Laat dat maar aan Beeldprikkels en Marketing Oost over. Met de campagne ‘Verder kijken in Zwolle’ hebben we een real life streamingdienst ontwikkeld waar we de bezoekers laten ontdekken wat Zwolle te bieden heeft. Een stad vol verhalen die zij zelf schrijven.

Highlights

  • Opdrachtgever

    MarketingOost & Gemeente Zwolle

  • What we did

    Concept
    Graphics
    Projectmanagement

  • What we loved

    Het eindresultaat!

Binge away!

Niets is lekkerder dan comfortabele kleding, neerploffen op de bank met een dekentje en een goedgevulde snack-bak. Als je de juiste serie hebt gevonden om je volledig in kwijt te raken, kom je nog maar moeilijk in beweging. Maar wat nu, als je ook real life kan bingen? Net zo leuk, maar veel gezonder! Met ‘verder kijken in Zwolle’ wat gericht is op de doelgroepen: vriendengroepen, vriendinnen en jonge stellen laat Zwolle zien dat het anders én beter kan!

En niet geheel onbelangrijk: de bezoeker bepaalt in deze serie het verloop én hoe het afloopt. Gehele regie in handen dus! Zwolle zit, welk seizoen ze ook uitkiezen, vol geweldige restaurants, verrassende shops, heerlijke terrassen, luxueuze hotels, bruisende kroegen en indrukwekkende cultuur. Een beter decor voor een hitserie vind je nergens. Zwolle is 365 dagen per jaar en 24 uur per dag een hitserie waaraan bezoekers een volgende aflevering plakken.

Via verderkijkeninzwolle.nl bepaalt de bezoeker dus de afleveringen, ofwel de activiteiten van die dag! Binge away!

The making of!

We regelden modellen, bezochten locaties, scoorden de leukste kleding én attributen. Samen met de storyteller, fotograaf en filmmaker maakten we het plaatje compleet om vervolgens te verwerken in het draaiboek.

Tijdens de warme zomerdagen spendeerden we veel van onze tijd in de fotostudio en op verschillende plekken van Zwolle. Voor ons ook leuk, want zo leerden we Zwolle nóg beter kennen! Als we dan later onze eigen filmposter op abri’s en billboards in de grote steden door heel Nederland zien hangen, voelt dat wel goed, hoor!

Daar zijn ze dan: dé filmposters voor de enige echte streamingdienst van Zwolle. Trots!

Dé streamingdienst van Zwolle

Natuurlijk hield het niet op bij de offline campagne. Online gingen we gewoon door! Door middel van online marketing brachten wij onze campagne bij de doelgroepen onder de aandacht. Ze werden verwend met 3 trailers om zo te kunnen verdwalen op de streamingdienst van Zwolle. Ook benieuwd naar de trailers en hotspots van Zwolle? Let’s watch!

Goede campagnes worden beloond!

Als kers op de taart zat de campagne bij de top 3 genomineerden van het X-Festival… en die hebben we, tromgeroffel.. nét niet gewonnen. Maar hé, de vakjury heeft de campagne van Zwolle binnen de categorie ‘Digital Marketing Award’ als meest creatief, vernieuwend en revolutionair erkend. Reden genoeg om absoluut trots te zijn!

X-Festival – Digital Marketing Award

Tintengroep – Sterk in sociaal werk!

De Tintengroep is sterk in sociaal werk. Zij helpen inwoners in Drenthe, Flevoland, Friesland, Groningen en Overijssel om in een kwetsbare periode in hun leven op eigen kracht hun situatie te verbeteren.  Dit doen ze door mensen handvatten aan te reiken die zij nodig hebben om tot een oplossing te komen. Ze proberen hierbij altijd het sociale netwerk –gezin, buren, vrienden- van de hulpvrager in te zetten. Want samen bereik je meer dan alleen! 

Highlights

  • Opdrachtgever

    Tintengroep

  • What we did

    Strategie
    Concept
    Rebranding
    Print

  • What we loved

    De uitdaging om diversiteit creëren

Van ontwerp naar impact: visuele identiteit van Tintengroep

Maar wat bewerkstelligen sociaal werkers van tintengroep nu eigenlijk? Hoe doen ze dat en welke kennis, vaardigheden, waarden en professionele vermogens gebruiken ze daarbij? Om daar antwoord op te geven hebben zij drie jaar geleden het onderzoek ‘Het geheim van sociaal werk’ gestart. Een gedegen onderzoek onder drie doelgroepen: eigen sociaal werkers, klanten en ketelpartners. 

Een meerjarig onderzoek waarbij die visie en missie van Tintengroep zowel intern als extern steeds meer duidelijk werd. Maar de vraag bleef: hoe geef je dat visueel weer? Hoogste tijd voor de vonkjes van Beeldprikkels! 

De kracht van Rebranding
Tintengroep is een maatschappelijke, warme en sociale organisatie. Het logo van Tintengroep bestond al, maar wij mochten wel de verdere doorontwikkeling doen in onder andere de illustratiestijl. Een rebranding is geboren! Om het gevoel van Tintengroep over te brengen is er gekozen voor een persoonlijke identiteit. Iets wat dichtbij staat, waar je onderdeel van wil zijn. Met mooie rondingen en warme kleuren. Je kijkt er naar, maar het voelt alsof je er letterlijk bij in zit. Gemeenschappelijk, maatschappelijk: dát is Tintengroep.

Dat vraagt om een middel!

Voor Tintengroep hebben we diverse middelen mogen ontwikkelen: korte animaties, posters en infographics. En heb je het werkboek al gezien? Daar wordt in tekst en beeld uitgelegd wat het geheim van sociaal werk is, en nog veel belangrijker: wat hun toegevoegde waarde is voor de maatschappij. Tot op de dag van vandaag creëren wij de mooiste ontwerpen wat zorgt voor impact. En wie wil dat nou niet?