Animatie Hanzesteden in Beweging

Trots en samenwerking zit diep in het Hanze DNA. De Hanzesteden – ook wel ‘Parels van het Oosten’ – zijn negen steden in het oosten van Nederland die al eeuwenlang verbonden zijn door water, ondernemerschap en ambities. Deze authentieke steden zijn uitblinkers in historie, bedrijvigheid en gastvrijheid. Onderling hebben zij een sterke samenwerking om de steden en het thema Hanze nóg zichtbaarder en aantrekkelijker te maken. Voor bewoners, ondernemers maar ook bezoekers van binnen- en buiten de grenzen.

Door hun krachten te bundelen kunnen de Hanzesteden met elkaar vooruit kijken. Want er zijn sterkte ambities om de komende jaren nog meer te groeien. Deze ambities en het plan voor dit toekomstperspectief worden samengevat in de beleidsnotitie van Hanzesteden Marketing en NBTC Holland Marketing. Zij vroegen ons naar een creatieve en vooral aansprekende manier om dit verhaal naar hun doelgroep te communiceren. Daar wisten wij wat op: de kern van het verhaal krachtig vertellen, op een leuke manier passend bij de stijl van Hanzesteden. Deze samenwerking leverde een prachtige animatie en illustraties op. Ook het perspectief Hanzesteden 2020-2025 gaven wij vorm.

Aanvullend aan de beleidsnotitie op papier zochten wij naar een aansprekend medium om onze boodschap helder te maken en samen te vatten. Een beleidsnotitie schrijven is vaak noodzakelijk, maar we wilden voorkomen dat hij niet goed gelezen wordt. Daarom zochten we naar iets aansprekends, iets wat kort en krachtig onze kernboodschap weergeeft.

Beeldprikkels bracht ons op het idee van een animatie en koppelde ons aan tekstschrijver Marc schrijft. De samenwerking met beide partijen liep erg soepel en zowel Beeldprikkels als Marc schrijft voelde goed aan wat wij voor ogen hadden.
We zijn superblij met het resultaat en hebben al veel complimenten gehad over de animatie.

Elizabeth Stoit - Hanzesteden Marketing, & Jacqueline lijs - NBTC Holland Marketing