Patient Experience Center

The only source of knowledge is experience.

De patient experience is een krachtig traject waarin de levensreis van een patiënt en alle betrokkenen wordt gezien en gevoeld.

In de zorgsector zien we een opkomst van het werken met Patient Journeys, waarbinnen veelal wordt gewerkt met fictieve persona’s. Binnen de Patient Experience Methodiek staat gelijkwaardig samenwerken met patiënten, cliënten, mantelzorgers en naasten centraal. Zij hebben namelijk ervaren en gevoeld.

Juist omdat zorgorganisaties aangeven vanuit de ervaring zorg te willen verbeteren maakt het Patient Experience Center de next step. Multimedia en empathische interactie spelen binnen onze methode een grote rol. Tijdens een Patient Experience Day ontluiken de inzichten en kansen zich als vanzelf.

Wat?
Na uitgebreid onderzoek hebben wij de Patient Experience Methodiek ontwikkeld. We baseren ons op een combinatie van design thinking methodes, sociologische inzichten en ervaringen van (zorg)professionals en patiënten.

Beeldprikkels is samen met Ikone mede oprichter van het Patient Experience Center. Daarnaast hebben wij de complete identiteit en alle communicatie uitingen ontworpen van animatiefilmpje tot emotiekaarten en bijzondere infographics met de patiëntreis in beeld.

Opdrachtgevers waarvoor we o.a gewerkt hebben zijn: Ministerie van VWS, Ziekenhuis Bernhoven, Isala Klinieken en het Jeroen Bosch Ziekenhuis.